banner

رئيس سازمان عقیدتی سیاسی با حضور در کلاس آموزش هیيت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تاکید کرد

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۱

پاسداری از داشته های امت اسلامی در برابر بیگانگان واجب همگانی است/ایران اسلامی هسته مرکزی امت اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، گفت: پاسداری همه جانبه از داشته های امت اسلامی در برابر بیگانگان و متجاوزان امری واجب، ضروری و همگانی است چرا که کشورمان در برهه ی کنونی هسته مرکزی امت اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان، استادان و دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم‍الانبیا(ص) ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس به تشریح و بازخوانی برخی مبانی دینی و عقیدتی دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع همه جانبه امت اسلامی در برابر رژیم بعث عراق، دفاع از ناموس، حفظ تمامیت ارضی و دفاع از حیثیت و آبروی ملی بود که با وجود خسارات مالی و جانی فراوان ملت ایران حاصل شد.
رئيس سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش، «مقابله به مثل با دشمن»، «جلوگیری از گسترش فساد و ظلم» و «حفظ کانون های توحیدی و هسته مرکزی اسلام » را از جمله عوامل وجوب دفاع ملت کشورمان در برابر متجاوزان دانست و افزود: از منظر قرآن مسلمانان حق ندارند در جواب ظلم و ستم سکوت اختیار کنند، همانطوری که اگر مقاومت تمام قد هموطنانمان، شهدای گرانقدر، جانبازان و ایثارگران غیور در برابر رژیم بعث نبود قطعا خرمشهرها به تصرف رژیم بعث درمی آمد و ظلم، ستم و فساد فراگیر می‍شد.
حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به مبانی قرآنی، روایی و فقهی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم ۱۲۷ آیه پیرامون دفاع همه جانبه از خود با موضوعات دفاع، جهاد و پشتیبانی از جهاد در راه خدا عنوان شده که بیانگر ضرورت حمایت همه جانبه در برابر متجاوزان است.
وی گفت: راهبرد دشمن پس از شکست در جنگ سخت بکارگیری جنگ ترکیبی و شناختی است، افزود: پیروزی در جنگ سخت محصول حضور همگانی بود، لازمه پیروزی در جنگ ترکیبی و شناختی هم حضور همگانی است که باید همگی به آن توجه داشته باشیم.

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign