banner

مصاحبه با جناب سرهنگ ایرجی به مناسبت هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰

خلاصه ای مصاحبه جناب سرهنگ ایرجی با دفاع پرس به مناسبت هفته دفاع مقدس در تاریخ ششم مرداد 1402 – اخلاص و ایمان؛ وجه تمایز جنگ تحمیلی ایران با جنگ‌های قرن بیستم

سرهنگ حسین ایرجی، پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گفت‌‎وگو با خبرنگار جهاد و حماسه دفاع‌پرس، اظهار داشت: دفاع مقدس دفاع از ارزش‌ها بود و رزمندگان اسلام بدون چشم‌داشتی به دنیا، به عرصه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های ملی و دینی ورود پیدا کردند به ویژه اینکه مقابله با استکبار کلیدواژه‌ای بود که انگیزه مضاعف به رزمندگان می‌داد و در شکست دشمن جدی‌تر عمل می‌کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی خودباوری و اتکا به خود را به رزمندگان آموخت و این انقلاب موجب شد دست استکبار از این کشور کوتاه شود و از سوی دیگر رزمندگان ، انقلاب اسلامی را اتفاقی قلمداد می‌کردند که به کشور جایگاه و ارزش بخشیده بود و رزمندگان از انقلابی که کرده بودند احساس خشنودی می‌کردند و برای دفاع از آن از جان و مال خود می‌گذشتند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سبک زندگی رزمندگان و شهدا را باید الگو قرار داد، گفت: جوانان امروز به دنبال حقیقت هستند، به دنبال مسئولی هستند که صداقت داشته باشد و حرف و عملش یکی باشد و به طور کلی می‌خواهند مسئولان و مدیران همانند رزمندگان برای خدا و برای اعتلای ارزش‌ها کار کنند و صداقت داشته باشند و به نظر من اگر مسئولی به دنبال جهاد تبیین است باید ابتدا شیوه رفتاری خود را همانند رزمندگان کند و سپس پا به عرصه جهاد تبیین بگذارد.

سرهنگ بازنشسته ایرجی تأکید کرد: ارزش‌های دفاع مقدس ارزش‌های کمی نیست و باید برروی آن‌ها تمرکز شود و بر روی آن‌ها کار کرد. آنچه که جنگ تحمیلی ایران و دفاع مقدس را از سایر جنگ‌ها متمایز می‌کند این است که رزمندگان ما برای معنویت، دین و برای ایمانشان می‌جنگیدند و اخلاص داشتند، ولی جنگ‌های دیگر کشور‌ها به نحوی بود که صرفاً به خاطر مأموریتی که به آن‌ها محول شده بود می‌جنگیدند و در آن ایمان و اخلاص جایی نداشت.

 

منبع : دفاع پرس

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign