banner

دشمن به دنبال کوچک جلوه دادن عملیات مرصاد است

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹

امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در آیین تجلیل از پیشکسوتان، خانواده شهدا و چهره‌های ماندگار عملیات غرورآفرین مرصاد

امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در آیین تجلیل از پیشکسوتان ، خانواده شهدا و چهره‌های ماندگار عملیات غرورآفرین مرصاد که صبح روز (یکشنبه هشتم مرداد ماه ) با حضور فرماندهان و برخی مسئولین در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، با بیان اینکه دشمن به دنبال کوچک جلوه دادن عملیات مرصاد است اظهار داشت: هوانیروز در عملیات‌های مختلف در جنگ نقش بی‌بدیلی داشت و اقدامات برجسته هوانیروز در جنگ تحمیلی را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: تعدادی از یگان‌های ارتش و سپاه در عرصه‌های زمینی و هوایی عملیات‌هایی را تجربه کردند که با موفقیت کامل همراه نبود، اما تنها یگانی که در عملیات‌ها هیچ شکستی را تجربه نکرد و عملکرد کاملاً موفقی داشت، هوانیروز ارتش بود و من افتخار می‌کنم که سرباز هوانیروز هستم.

این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد متأسفانه تلاشهای خصمانه و مغرضانه ای صورت میگیرد تا از عملیات مرصاد صیاد زدایی و هوانیروز زدایی شود. امیر سرتیپ آراسته اضافه کرد: مراسم سالگردهای عملیات‌های مرصاد در مقابل این‌گونه خطا‌ها قرار دارد و این سالگرد‌ها باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه من تمام جنگ‌های قرن بیستم را مطالعه کرده‌ام و از چرایی شکست‌ها و پیروزی‌ها مطلع هستم، گفت: برخی ویژگی‌ها در عملیات مرصاد که با حماسه‌سازی قهرمانان هوانیروز همراه بود، وجود دارد که در هیچ‌کدام از جنگ‌های دنیا نبوده است.

امیر آراسته اظهار داشت: تنها عملیاتی که شناسایی در هوا، فرماندهی در هوا، طرح‌ریزی در هوا و نتیجه قاطع عملیات در هوا تعیین شده عملیات مرصاد است و این یک ویژگی ممتاز است.

وی خاطرنشان کرد: برای منافقین عملیات «فروغ جاویدان» یک عملیات راهبردی بود؛ چرا که می‌خواستند کمتر از سه روز به تهران برسند و نظام مقدس اسلامی را ساقط کنند، اما راهبرد عملیات دشمن، با اجرای عملیات مرصاد از سوی ایران به‌طور کامل از بین رفت.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی بیان کرد: تنها عملیات راهبردی که در دنیا در کمتر از چهار پنج ساعت به نتیجه رسید، مرصاد بود که به همت هوانیروز و تحت فرماندهی شهید صیاد شیرازی انجام گرفت.

امیر آراسته با بیان اینکه دشمن به دنبال کم اهمیت جلوه دادن نقش هوانیروز ارتش در عملیات‌های دفاع مقدس است، افزود: هوانیروز ارتش با حضور در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس توانست دشمنان را از دستیابی به اهداف‌شان ناامید کند.

وی با اشاره به خصوصیات عملیات مرصاد گفت: شناسایی هوایی، طرح‌ریزی و عملیات کم‌نظیر هوانیروز ارتش موجب شد تا این عملیات برای منافقین بسیار گران تمام شود و آن‌ها برای رهایی از پیامدهای این شکست، شهید صیاد شیرازی، فرمانده این عملیات را ترور کردند.

وی با اشاره به خصوصیات عملیات مرصاد گفت: شناسایی هوایی، طرح‌ریزی و عملیات کم‌نظیر هوانیروز ارتش موجب شد تا این عملیات برای منافقین بسیار گران تمام شود و آن‌ها برای رهایی از پیامدهای این شکست، شهید صیاد شیرازی، فرمانده این عملیات را ترور کردند.

امیر آراسته در پایان با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط هوانیروز از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تا به امروز خاطرنشان کرد: این اقدامات در سه دوره مبارزه با جدایی‌طلبان ضد انقلاب، مبارزه با نیرو‌های رژیم بعثی و مبارزه با منافقین کوردل در عملیات مرصاد انجام شد و امروز نیز هوانیروز در تمامی مرز‌های کشور پشتیبانی هوایی خوبی انجام می دهد و پایگاههای آن در اقصی نقاط کشور وجود دارد و در مواقع لزوم عملیات های مردم یاری را انجام می دهد.

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign