banner

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر به یاران شهیدش پیوست

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر در سال 1318 در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد و در سال 1336 وارد ارتش شد و در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد و رنجر و همچنین دوره جنگ‌های ویژه در شمار دانشجویان ممتاز قرار داشت. وی که برای طی دوره‌های تکاوری به انگلستان اعزام شده بود […]

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر در سال 1318 در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد و در سال 1336 وارد ارتش شد و در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد و رنجر و همچنین دوره جنگ‌های ویژه در شمار دانشجویان ممتاز قرار داشت.

وی که برای طی دوره‌های تکاوری به انگلستان اعزام شده بود پس از طی دوره‌های آموزشی با نمرات بالا موفق شده بود تا انگشتر تکاوری را از آن کشور دریافت کند.

در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی، امیر آذرفر با درجه سرگردی به عنوان فرمانده ایرانی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به جنوب لبنان اعزام شد و در راه بازگشت، از آنجا که با حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همزمان بود به دستور سرلشکر شهید ولی الله فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی، فرماندهی پادگان و تیپ مریوان را بر عهده گرفت.

پس از عملیات فتح المبین، امیر آذرفر مسئولیت‌های بسیار مهمی مانند فرماندهی تیپ 30 گرگان و لشکر 28 کردستان را بر عهده گرفت و نقش موثری در عملیات پیروزمند والفجر 4 ایفا کرد و سپس در تابستان 65 به فرمانده لشکر 64 ارومیه منصوب شد.

وی در سال 1359 بر اثر اصابت ترکش خمپاره ضد انقلاب در پادگان مریوان از ناحیه دو پا مجروح شد.

به دنبال پیروزی لشکر 64 ارومیه در عملیات کربلای 7 در اسفندماه 1365؛ امام خمینی (ره) طی تماس بی‌سیمی به وی تبریک گفتند.

امیر سرتیپ آذرفر در دوران فعالیت خود در ارتش جمهوری اسلامی مسئولیت هایی همچون فرماندهی لشکر 64 ارومیه، فرماندهی لشکر 28 کردستان، فرماندهی لشکر 84 لرستان، فرماندهی قرارگاه غرب و استاد هییت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی را بر عهده داشت.

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign