banner

امیرسرتیپ آراسته عنوان کرد: عملکرد درخشان شهید صیاد در خنثی سازی توطئه منافقان/ پاسگاه متحرک هوایی برای عملیات زمینی، ابداع‌ سپهبد صیاد در طول جنگ تحمیلی است

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

امیرسرتیپ آراسته گفت: عملکرد درخشان شهید صیاد در خنثی سازی توطئه منافقان برگ زرینی بر افتخارات این شهید با اخلاص و متدین بود. به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور امیرسرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ  شهید صیاد شیرازی در مسجد امام حسین (ع) […]

امیرسرتیپ آراسته گفت: عملکرد درخشان شهید صیاد در خنثی سازی توطئه منافقان برگ زرینی بر افتخارات این شهید با اخلاص و متدین بود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور امیرسرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ  شهید صیاد شیرازی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.
امیر سرتیپ آراسته با اشاره به سیره شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: تجلی قرآن در سیره صیاد شیرازی و مأنوس بودن با قرآن کریم  از صفات بارز شخصیتی این شهید  والامقام بود.
وی گفت: شهید صیاد شیرازی هرگز از انقلاب طلبی نداشت و هرچه طلب می‌کرد برای انجام ماموریت‌ها بود لذا به تبعیت از سیره آن شهید باید احساس دِین به انقلاب اسلامی را در خود نگه داریم.
مشاور نظامی فرمانده کل قوا با تشریح وقایع سردشت گفت: زمان آزادسازی سردشت شهید صیاد شیرازی به انجام وظیفه مطابق به با کلام الهی توصیه می‌کرد و تاکید داشت که باید به ضدانقلاب هم پاسخ قرآنی دهیم.
سرتیپ آراسته، اذعان داشت: پاسگاه فرماندهی تاکتیکی شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد تنها دو نیرو داشت ولی با این شرایط شهید صیاد مردانه جنگید.
وی با اشاره به اینکه پاسگاه متحرک هوایی برای عملیات زمینی از ابداع‌های سپهبد صیاد شیرازی بود که یقینا اقدامی بی‌نظیر بود، تصریح کرد: این فرماندهی به شکل تاکتیکی، در صحنه و راهبردی بود چون منافقان می‌خواستند در عملیات “فروغ جاویدان” نظام را در سه روز ساقط کنند اما شهید صیاد با این عملیات راهبردی منافقان را شکست داد.
رئیس هیئت معارف جنگ با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید صیاد شیرازی، گفت: کمک به دیگران آن هم به طور ناشناس و اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه از مهمترین این ویژگی‌ها بود و صیاد شیرازی همواره عزت و آبرو را از سمت خدا می‌دید و با چنین دیدگاهی در جنگ حضور جانانه داشت.
وی با اشاره به رشادت‌های این شهید والامقام در جنگ‌های لبنان و سوریه و انتقال تجربیات دفاع مقدس ادامه داد: شهید صیاد شیرازی حرفه خود را همواره جنگیدن می‌دانست و هیچ لحظه در انجام وظایف خود کوتاهی نکرد؛ شهید صیاد شیرازی معتقد بود هر جا مظلوم، خانواده شهید و رزمنده‌ای هست چه داخل یا خارج از کشور مدیون آنها هستیم.
در این آیین که نماینده ولی فقیه و فرماندهان  و مسئولان  یگان‌های آجا ، سپاه، فراجا و … مستقر در استان خراسان جنوبی  حضور داشتند؛ از جمعی از خانواده‌های شهدا نیز  تجلیل به عمل آمد.

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign