نیروی هوایی علاوه بر انجام گشتزنی در آسمان خلیج فارس و استفاده از هواپیمای اسکرامبل برای مقابله با تهدیدات هوایی مأموریت اسکورت کاروانها را نیز پشتیبانی میکرد.
به این صورت که در یک روز معین در هفته با هماهنگی نیروی دریایی کشتیهای حامل مواد غذایی و مواد صنعتی و… را از محل تهدید تا مرحله پهلو گرفتن در اسکلههای بندر امام اسکورت مینمودند و متقابلاً کشتیهای حامل مواد سوختی و… را تا نزدیکی رأس المطاف و دور از تهدید هوایی دشمن اسکورت مینمودند، که در این رابطه جا دارد از شهید حسین دلحامد یاد شود که یکبار پس از سقوط هواپیمایش در خلیج فارس بیش از 48 ساعت در دریا با مرگ مبارزه میکرد و پس از نجات معجزهآسا در مأموریت دشوارتری در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
در ضمن برادر ایشان نیز از خلبانان ورزیده هواپیمای اف5 در پایگاه تبریز بودند که ایشان نیز در سال اول جنگ به شهادت رسیدند.
انتهای مطلب